Pakkaus­suunnittelu

Suunnitellaan yhdessä unelmiesi pakkaus! Kanssamme pakollinen kulu muuttuu strategiseksi investoinniksi.

Pakkauksen ulkoasu rakentaa brändiä, luo unohtumattoman ensivaikutelman ja lisää myyntiä. Pakkaussuunnittelumme takaa täydellisen lopputuloksen.

Kerro meille ideasi, me toteutamme sen.

Pakkaa paremmin.

Pakkaa.fi on Suomen monipuolisin ja modernein pakkausten ammattilainen. Tarjoamme innovatiivisia ja vaikuttavia ratkaisuja pakkaamiseen jo 10 vuoden kokemuksella.

Referenssit
Sini logo
Billebeino logo
Coolhead logo
RFSU logo
Pouttu logo
Swappie logo
Jungle juice logo
Kärkkäinen logo
Dick Johnson logo
Eltel logo
Autodude logo
Bauhaus logo
pakkaa.fi pakkaussuunnittelu

Pakkaussuunnittelu

Pakkaussunnittelu on monikanavainen prosessi. Yksittäisen tuotepakkauksen pitää sellaisenaan olla mielenkiintoinen ja myyvä, mutta toimia myös osana pakkauskokonaisuutta. Jokaisella pakkauksella on oma roolinsa logistiikkaketjussa ja näiden yksiköiden pitää monikanavaisesti keskustella keskenään luoden asiakkaalle tunnistettavan ja ainutlaatuisen brändikokemuksen.

Pakkaukselle sopivan materiaalin, rakenteen ja painotekniikan valitseminen on kokeneille suunnittelijoillemme arkipäivää. Pakkauksen mieleenpainuvan ulkoasun ja painatuksen suunnittelemme aina asiakkaan ideoiden ja toiveiden mukaisesti. Teillä on paras tieto tuotteistanne ja mitä haluatte pakkauksen viestittävän asiakkaillenne. Me jalostamme tämän tiedon toimivaksi pakkauskokonaisuudeksi.

Varaa 15 minuutin konsultaatio

Varaa konsultaatio

Mitä pakkaussuunnittelu sisältää?

1. Rakenne­suunnittelu

Pakkauksen rakennesuunnittelu on prosessi, jossa suunnitellaan ja kehitetään pakkauksen fyysistä rakennetta ja ulkonäköä. Tämä sisältää mitoitusten määrittämisen sekä teknisen toimivuuden varmistamisen. Tavoitteena on luoda kestävä, käytännöllinen ja houkutteleva pakkaus, joka suojaa tuotetta ja houkuttelee kuluttajia. Suunnitteluprosessissa otetaan huomioon myös ympäristövaikutukset ja kustannustehokkuus.

2. Materiaali­suunnittelu

Pakkauksen materiaalin on vastattava tuotteen tarpeita ja suojattava sitä iskuilta, kosteudelta ja muilta vaurioilta. Materiaalin tulee kestää kuljetus ja varastointi ollen silti edullinen ja ympäristöystävällinen. Sopivan materiaalin valinta on tärkeää koska liian heikko materiaali ei suojaa tuotetta riittävästi, mutta liian vahva materiaali on monesti samalla liian kallis.

3. Ulkoasun suunnittelu

Pakkaus on monipuolinen ja tehokas markkinointityökalu. Tuotepakkaus ei pelkästään suojaa tuotetta, vaan myös viestii brändistä, houkuttelee asiakasta hyllyn äärelle visualisuudellaan ja välittää tärkeitä tietoja tuotteesta. Hyvin suunniteltu pakkaus erottaa tuotteen kilpailijoistaan ja luo positiivisia mielikuvia, mikä vaikuttaa ostopäätökseen. Tähän tarjoamme tieteeseen perustuvaa tutkimusdataa.

4. Kokonaisuuden suunnittelu

Pakkauksen suunnittelu on monikanavainen prosessi, jossa yksittäisen tuotepakkauksen on oltava houkutteleva ja myyvä itsessään sekä integroitava osaksi laajempaa kokonaisuutta. Jokaisella pakkauksella on tärkeä rooli logistiikkaketjussa ja niiden välillä on oltava saumatonta kommunikaatiota, jotta asiakkaalle voidaan tarjota tunnistettava ja ainutlaatuinen brändikokemus.

Ota yhteyttä

Yhteistyötä ammattilaisen ja asiakkaan kanssa

Pakkaussuunnittelu on yhteistyötä ammattilaisen ja asiakkaan kanssa.

Pakkaukselle sopivan materiaalin, rakenteen ja painotekniikan valitseminen on kokeneille suunnittelijoillemme arkipäivää. Pakkauksen mieleenpainuvan ulkoasun ja painatuksen suunnittelemme aina asiakkaan ideoiden ja toiveiden mukaisesti.

Tarvittavien eri pakkausten minimointi ja materiaalien optimointi on tänä päivänä suunnittelun keskiössä, jotta kokonaisuudesta saadaan mahdollisimman ekologinen ja edullinen, mutta silti toimiva ja tuotteen arvoa korostava. Innovatiivisella pakkassuunnittelulla voidaan minimoida erilaiset tarvittavat pakkaukset ja saavuttaa ekologisuutta sekä kustannussäästöjä.

Te tunnette tuotteenne ja brändinne parhaiten, me pakkaussuunnittelun. Yhdessä onnistumme!

Lue lisää palveluistamme

Asiakkaitamme:

POUTTU
AARNI
KYMPPI
HOUSE OF BRANDON
BILLE BEINO
DISTURB
RFSU
AUTODUDE
GOLD & GREEN
KÄRKKÄINEN
SLURP
COOLHEAD

Tutustu palveluihimme

Pakkausprosessin tehostaminen

Pakkaus­­prosessin tehostaminen

Pakkausprosessin tehostamisessa käymme läpi vaihe vaiheelta yrityksenne pakkaus­prosessit, pakkausvirran haasteet ja vaatimukset. Analyysin perusteella teemme teille toimenpide-ehdotuksen sekä konkreettiset mallikappaleet ja tarjouksen tuotteista. Analyysin perusteella pystytte helposti vertailemaan nykyisiä prosesseja ja kokonais­kustannuksia, sekä halutessanne tekemään tarvittavat muutokset.

Yli- ja alipakkaaminen

Yli- ja ali­pakkaaminen

Ali- ja ylipakkaaminen ovat yleisiä kompastuskiviä logistiikka­ketjun aikana. Ne aiheuttavat merkittäviä haasteita varastoinnissa, kuljetuksissa ja lopulta asiakas­tyytyväisyydessä. Näiden kahden ääripään välttäminen on olennaista optimaalisen varaston­hallinnan ja tehokkaan logistiikan saavuttamiseksi. Kanssamme varmistat, että pakkausten materiaali- ja rakenne­valinnat ovat parhaat mahdolliset kuhunkin pakkaus­tarpeeseen. Pakkauksen tulee suojata tuotetta ollen samalla mahdollisimman ekologinen ja kustannus­tehokas.

Miten pakkaus aktivoi asiakasta

Miten pakkaus aktivoi asiakasta?

Pakkaus on monipuolinen ja tehokas markkinointityökalu. Tuotepakkaus ei pelkästään suojaa tuotetta, vaan myös viestii brändistä, houkuttelee asiakasta hyllyn äärelle visualisuudellaan ja välittää tärkeitä tietoja tuotteesta. Hyvin suunniteltu pakkaus erottaa tuotteen kilpailijoistaan ja luo positiivisia mielikuvia, mikä vaikuttaa ostopäätökseen. Lopullinen ostopäätös on monien tiedostamattomien valintojen summa. Tähän tarjoamme tutkimusdataa jota voidaan hyödyntää pakkauksen ulkoasussa ja todennäköistämään juuri teidän tuotteen valinta kaupan hyllyltä.

Pakkausten CO2-kompensointi

Pakkausten CO2-kompensointi

CO2-kompensoitu pakkaus on Pakkaa.fi, Istutapuita.fi ja Suomen ympäristöopisto Sykli Oy:n yhteistyössä luoma hanke, jossa pakkauksen koko elinkaaren päästöt lasketaan ja kompensoidaan täysmääräisesti istuttamalla puita Suomeen. Hiilijalan­jälkilaskelma ja kompensointi sisältää materiaalien hankinnan ja esiprosessoinnin, tuotannon, logistiikan, sekä loppukäytön. CO2 -kompensoitu pakkaus on konkreettinen ja dataan perustuva keino minimoida ympäristövaikutukset ja tukea yrityksenne kestävän kehityksen tavoitteita.

Pyydä tarjous pakkaussuunnittelusta